Mémoire-projet
Gillon, Marine
Promotor(s) :
Defrère, Didier
Date of defense : 16-Jun-2025/24-Jun-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/22759
Details
| Title : | Mémoire-projet |
| Author : | Gillon, Marine
|
| Date of defense : | 16-Jun-2025/24-Jun-2025 |
| Advisor(s) : | Defrère, Didier
|
| Committee's member(s) : | Tilkin, Aurore
Fillipidis, Sara |
| Language : | French |
| Number of pages : | 93 |
| Keywords : | [fr] Ressources Humaines [fr] Talents techniques [fr] Recrutement [fr] Marketing [fr] Marketing digital |
| Discipline(s) : | Business & economic sciences > Marketing Business & economic sciences > Human resources management |
| Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
| Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce mémoire explore comment l’entreprise Aeronautica peut optimiser ses stratégies digitales pour attirer des talents techniques dans un marché du travail très concurrentiel. Il s’appuie sur une revue de littérature, une enquête de terrain et un benchmark concurrentiel. L’analyse montre que les outils numériques, bien utilisés, peuvent renforcer la marque employeur et améliorer l’expérience candidat. Des recommandations concrètes sont proposées pour moderniser la communication digitale et fidéliser les talents. Ce travail allie réflexion stratégique et expérience professionnelle en alternance.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.

Master Thesis Online


Mémoire_GILLON Marine_20165515.pdf