Implementation of a micro depot for cargo bike delivery in Brussels - a case study
Ciancone, Salomé
Promotor(s) :
Limbourg, Sabine
Date of defense : 20-Jun-2025/24-Jun-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/22826
Details
| Title : | Implementation of a micro depot for cargo bike delivery in Brussels - a case study |
| Translated title : | [fr] Implémentation d'un hub pour la livraison à vélo dans Brussels - Une étude de cas |
| Author : | Ciancone, Salomé
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| Date of defense : | 20-Jun-2025/24-Jun-2025 |
| Advisor(s) : | Limbourg, Sabine
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| Committee's member(s) : | Baiwir, Tanguy
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| Language : | English |
| Number of pages : | 50 |
| Keywords : | [en] sustainable last mile, [en] urban logistics [en] cargo bikes [en] hub [en] micro depot |
| Discipline(s) : | Business & economic sciences > Production, distribution & supply chain management |
| Target public : | Researchers Student |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Degree: | Master en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en Supply Chain Management and Business Analytics |
| Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[en] Urban logistic is a key topic nowadays. With the development of e-commerce, there are more deliveries in cities, meaning more truck travelling in the city center. It increases congestion and pollution and affects the citizen’s quality of life. To decrease these externalities, sustainable last mile deliveries are tested all over the world. This work focuses on small firms proposing greener transportation options and how optimization models can be used to implement more hubs in their delivery systems. A case study about Urbike’s corporation is developed illustrating the search for optimal locations in urban settings.
[fr] De nos jours, la logistique urbaine est un sujet clé. Avec le développement du commerce en ligne, il y a plus de livraisons dans les villes, ce qui signifie plus de camions voyageant dans le centre-ville. Il augmente la congestion et la pollution et affecte la qualité de vie des citoyens. Pour réduire ces externalités, les livraisons durables du dernier kilomètre sont testées dans le monde entier. Ce travail porte sur les petites entreprises qui proposent des options de transport plus écologiques et sur la façon dont les modèles d’optimisation peuvent être utilisés pour mettre en œuvre davantage de centres de distribution dans leurs systèmes de livraison. Une étude de cas sur la société Urbike est développée pour illustrer la recherche d’emplacements optimaux dans les milieux urbains.
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