Mémoire-projet
Limane, Lamia
Promotor(s) :
Parmentier, Michaël
Date of defense : 16-Jun-2025/24-Jun-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/22851
Details
| Title : | Mémoire-projet |
| Author : | Limane, Lamia
|
| Date of defense : | 16-Jun-2025/24-Jun-2025 |
| Advisor(s) : | Parmentier, Michaël
|
| Committee's member(s) : | Lerusse, Yannick
Azzouz, Soumia |
| Language : | French |
| Number of pages : | 82 |
| Keywords : | [fr] Prospection commercial, [fr] énergies renouvelables, [fr] stratégie de prospection, [fr] centre d'appel, lead, [fr] marché de l'énergie |
| Discipline(s) : | Business & economic sciences > Marketing |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
| Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce mémoire analyse les méthodes de prospection commerciale utilisées par une entreprise active dans le secteur des énergies renouvelables, en particulier les panneaux solaires. Face à un marché concurrentiel, il évalue la performance des différents canaux de prospection (centre d’appel, bouche-à-oreille, leads achetés), en s’appuyant sur des données quantitatives et qualitatives. L’objectif est d’identifier les stratégies les plus rentables pour acquérir et convertir des prospects.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.

Master Thesis Online


Mémoire Limane Lamia S183272.pdf