Feedback

Faculté des Sciences
Faculté des Sciences
MASTER THESIS

Mémoire

Download
Ueten, Marie ULiège
Promotor(s) : Balhan, Kevin ULiège ; Massuir, Adeline ULiège
Date of defense : 4-Sep-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/23939
Details
Title : Mémoire
Author : Ueten, Marie ULiège
Date of defense  : 4-Sep-2025
Advisor(s) : Balhan, Kevin ULiège
Massuir, Adeline ULiège
Committee's member(s) : Leroy, Julien ULiège
Schneiders, Jean-Pierre ULiège
Van Messem, Arnout ULiège
Gilson, Olivier 
Language : French
Number of pages : 112
Keywords : [fr] Didactique
[fr] Nombres naturels
[fr] Praxéologie
Discipline(s) : Physical, chemical, mathematical & earth Sciences > Mathematics
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences mathématiques, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences

Abstract

[fr] Ce mémoire aborde plusieurs théorie didactique et présente un modèle didactique de référence dans les travaux du laboratoire de didactique. Il propose ensuite un parcours déductif de l’arithmétique sur les nombres naturels dont la mise en place dans
les classes reste à tester.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_final.pdf
Description:
Size: 7.15 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Ueten, Marie ULiège Université de Liège > Master sc. mathématiques, fin. did.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Leroy, Julien ULiège Université de Liège - ULiège > Département de mathématique > Mathématiques discrètes
    ORBi View his publications on ORBi
  • Schneiders, Jean-Pierre ULiège Université de Liège - ULiège > Département de mathématique > Analyse algébrique
    ORBi View his publications on ORBi
  • Van Messem, Arnout ULiège Université de Liège - ULiège > Département de mathématique > Statistique applquée aux sciences
    ORBi View his publications on ORBi
  • Gilson, Olivier Haute Ecole Charlemagne








All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.