Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire

Healthwashing: Overview of the company practices and overview of consumer practices

Télécharger
Rashica, Rita ULiège
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Date de soutenance : 1-sep-2025/5-sep-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/24145
Détails
Titre : Healthwashing: Overview of the company practices and overview of consumer practices
Auteur : Rashica, Rita ULiège
Date de soutenance  : 1-sep-2025/5-sep-2025
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Membre(s) du jury : Snakers, Marianne ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 138
Mots-clés : [en] Healtwashing, Marketing startegies,
[en] Misleading Practices
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] In Europe today, one in two individuals is overweight, and obesity rates have doubled within the past decade. While the rise of ultra-processed foods since the 1970s has played a major role, this public health crisis has been intensified by sophisticated marketing strategies designed to promote consumption unhealthy food. Over time, these marketing practices have given rise to a phenomenon known as healthwashing.

This thesis explores consumer perspectives on healthwashing, a misleading marketing approach that promotes food products as healthy through nutrition claims and visual cues and highlight The urgent need for stronger regulatory measures to curb misleading food marketing. Building on existing literature that defines the concept, the study adopts a qualitative methodology based on interviews to capture consumers’ experiences, perceptions, and awareness of these deceptive strategies. The findings reveal not only how effectively healthwashing influences food choices but also the ways in which consumers attempt to resist it.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Thesis PDF- Healthwashing- How Consumers Detect and Respond to Misleading Marketing and Retail Practices (version finale).pdf
Description:
Taille: 2.93 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Rashica, Rita ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. int. strat. mark.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury









Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.