Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS

H&M : La construction d'un mythe sociétal

Download
Defraigne, Lena ULiège
Promotor(s) : Mayeur, Ingrid ULiège ; Gilson, Benoît
Date of defense : 25-Aug-2025/4-Sep-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/24829
Details
Title : H&M : La construction d'un mythe sociétal
Author : Defraigne, Lena ULiège
Date of defense  : 25-Aug-2025/4-Sep-2025
Advisor(s) : Mayeur, Ingrid ULiège
Gilson, Benoît 
Committee's member(s) : Servais, Christine ULiège
Language : French
Discipline(s) : Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media
Target public : Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication économique et sociale
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Ce travail s'appuie sur la marque H&M, sur la construction d'une identité de marque plus ancrée dans les sphères légitimes de la société et sur l'éventuelle coexistence de cette stratégie avec le greenwashing, ou un marketing sociétal plus large.


File(s)

Document(s)

File
Access Defraigne_Lena_TFE.docx.pdf
Description:
Size: 40.81 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Defraigne, Lena ULiège Université de Liège > Master commu. multi., fin. spéc. commu. éco.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Servais, Christine ULiège Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication > Médiation esthétique et théories de la réception
    ORBi View his publications on ORBi








All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.