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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire

What are the walloon consumer's main barriers and motivations with respect to the bulk buying of food products (excluding fresh fruit and vegetables) ?

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Louis, Carole ULiège
Promoteur(s) : Ates, Zelal ULiège
Date de soutenance : 22-jui-2017/27-jui-2017 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/2741
Détails
Titre : What are the walloon consumer's main barriers and motivations with respect to the bulk buying of food products (excluding fresh fruit and vegetables) ?
Titre traduit : [fr] Quelles sont les principales barrières et motivations des consommateurs wallons vis-à-vis de l'achat de nourriture en vrac (à l'exception des fruits et légumes frais)?
Auteur : Louis, Carole ULiège
Date de soutenance  : 22-jui-2017/27-jui-2017
Promoteur(s) : Ates, Zelal ULiège
Membre(s) du jury : Lara Quintanilla, Marta ULiège
Cadiat, Anne-Christine ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 122
Mots-clés : [en] food bulk buying
[en] green behavior
[en] consumer behavior
[fr] packaging
[fr] food retailing
[fr] nutritional risk
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] This thesis aims at identifying the Walloon consumers’ main motivations and barriers with respect to the bulk buying of food products, beyond the traditional fresh fruit and vegetables. The final purpose of this paper would be to obtain a qualitative understanding of the underlying reasons inciting individuals to adopt, or not, this purchasing behaviour.
By means of a multidisciplinary literature review, ten interviews to experts and twenty in-depth interviews with consumers, this dissertation allows to envisage the principal factors advocating for or discouraging individuals to buy unpackaged food. It results a key variable that would encourage consumers to buy food in bulk: their psychological characteristics. These ones seem to constitute the source of their main motivations and barriers towards this practice.
The hypotheses issued by this paper bring to the academic literature the initial foundations of a new research thematic. This dissertation also offers to managers a potential bulk buyers’ segmentation as well as some recommendations to exploit or remove their motivations and barriers pointed out throughout the present qualitative study.


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Access THESIS Carole louis s135499.pdf
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Taille: 1.97 MB
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Auteur

  • Louis, Carole ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury









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