Understanding retail employee perceived threat and disadvantages of free-rider customers in a multichannel environement
Claes, Andrea
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile
Date de soutenance : 19-jui-2018/21-jui-2018 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/4745
Détails
Titre : | Understanding retail employee perceived threat and disadvantages of free-rider customers in a multichannel environement |
Auteur : | Claes, Andrea |
Date de soutenance : | 19-jui-2018/21-jui-2018 |
Promoteur(s) : | Delcourt, Cécile |
Membre(s) du jury : | Gruslin, Claire
Tondeur, Jean |
Langue : | Anglais |
Mots-clés : | [fr] free-riding, employee perceptions, cross-channel free-riding, retailing |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Marketing |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Marketing |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[fr] This research thesis aimed to better understand the employees perceptions of dealing with free-rider consumers in a multichannel environment. Indeed, we studied the retail employee perceived threat and disadvantages of free-riding. In order to achieve this, we conducted a qualitative research using semi-structured interviews. After analyzing the results, we identified different disadvantages perceived by retail employee regarding the free-riding behavior.
Fichier(s)
Document(s)
CLAES Andrea_Research Thesis-VF_May 2018.pdf
Description:
Taille: 1.24 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Taille: 1.24 MB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.