Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 104 | DOWNLOAD 29

The effects of social context in online video games on prosocial behaviour

Télécharger
Bolle, William ULiège
Promoteur(s) : Hazee, Simon ULiège
Date de soutenance : 14-jan-2019/25-jan-2019 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/6266
Détails
Titre : The effects of social context in online video games on prosocial behaviour
Titre traduit : [fr] Les effets du contexte social des jeux vidéo en ligne sur le comportement prosocial
Auteur : Bolle, William ULiège
Date de soutenance  : 14-jan-2019/25-jan-2019
Promoteur(s) : Hazee, Simon ULiège
Membre(s) du jury : Robert, Jocelyne ULiège
Hermans, Michel ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 84
Mots-clés : [en] prosocial behaviour
[en] video game
[en] battle royale
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] It is not unusual to read, see or hear about video games in the traditional media. This topic is trending, the sector is one of the fastest growing in the world and its popularity is broad especially to young people. However, despite those qualities, video games continue to be addressed by looking at their negative aspects. The media tend to focus on the addictive
aspect of video games and its potential to enhance violence.

But if video games can teach violence, they can also teach positive behaviour. A specific behaviour that can be learnt through video games is the “prosocial” one. This means sharing, cooperating and giving for the benefit of other people. Thank to the recent technological development, video games offer the opportunity to play online and share the gaming experience with other players and interact directly. This setup is a perfect example of prosocial content.

Consequently, this thesis investigates the relationship between the social context of online gaming and the prosocial behaviour of players. After a review of the literature about the teaching potential of video games and the prosocial behaviour, an analysis was conducted on the actual main target of video games: the Generation Z. The study proved that the nature of the ally in an online game has an impact on the prosocial behaviour of the player. When gaming with friends, young people tend to act in a more prosocial way than when playing with unknown allies.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access THE EFFECTS OF SOCIAL CONTEXT IN ONLINE VIDEO GAMES ON PROSOCIAL BEHAVIOUR .pdf
Description:
Taille: 1.43 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Bolle, William ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Robert, Jocelyne ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > Management des organisations et leadership
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Hermans, Michel ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > Impacts managér. des politiques de mondial. et de communic.
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 104
  • Nombre total de téléchargements 29










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.