Quelle est la place occupée par la marque employeur dans l'attractivité des candidats issus de la génération Y ?
Barbour, Yousra
Promotor(s) : Schoenaers, Frédéric
Date of defense : 21-Jan-2019/25-Jan-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/6318
Details
Title : | Quelle est la place occupée par la marque employeur dans l'attractivité des candidats issus de la génération Y ? |
Author : | Barbour, Yousra |
Date of defense : | 21-Jan-2019/25-Jan-2019 |
Advisor(s) : | Schoenaers, Frédéric |
Committee's member(s) : | Hauser, Sabine
De Winter, Mélanie |
Language : | French |
Number of pages : | 74 |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Human resources management |
Target public : | Other |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en gestion des ressources humaines, à finalité spécialisée "mise en oeuvre de la gestion stratégique des ressources humaines" |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales |
Abstract
[fr] La marque employeur véhiculée à travers les médias sociaux, est considérée comme un élément primordial dans l'attractivité des candidats de la génération Y.
File(s)
Document(s)
Mémoire BARBOUR YOUSRA.pdf
Description:
Size: 1.52 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.52 MB
Format: Adobe PDF
Erratum_Mémoire BARBOUR YOUSRA.pdf
Description: -
Size: 97.8 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 97.8 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.