Feedback

Faculté des Sciences Sociales
Faculté des Sciences Sociales
MASTER THESIS
VIEW 145 | DOWNLOAD 0

Quelle est la place occupée par la marque employeur dans l'attractivité des candidats issus de la génération Y ?

Download
Barbour, Yousra ULiège
Promotor(s) : Schoenaers, Frédéric ULiège
Date of defense : 21-Jan-2019/25-Jan-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/6318
Details
Title : Quelle est la place occupée par la marque employeur dans l'attractivité des candidats issus de la génération Y ?
Author : Barbour, Yousra ULiège
Date of defense  : 21-Jan-2019/25-Jan-2019
Advisor(s) : Schoenaers, Frédéric ULiège
Committee's member(s) : Hauser, Sabine ULiège
De Winter, Mélanie ULiège
Language : French
Number of pages : 74
Discipline(s) : Business & economic sciences > Human resources management
Target public : Other
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en gestion des ressources humaines, à finalité spécialisée "mise en oeuvre de la gestion stratégique des ressources humaines"
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales

Abstract

[fr] La marque employeur véhiculée à travers les médias sociaux, est considérée comme un élément primordial dans l'attractivité des candidats de la génération Y.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire BARBOUR YOUSRA.pdf
Description:
Size: 1.52 MB
Format: Adobe PDF
File
Access Erratum_Mémoire BARBOUR YOUSRA.pdf
Description: -
Size: 97.8 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Barbour, Yousra ULiège Université de Liège > Master gest. ress. hum., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Hauser, Sabine ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Management
    ORBi View his publications on ORBi
  • De Winter, Mélanie ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Sociologie des ress. hum. et des systèmes institutionnels
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 145
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.