Faire sauter une classe : une bonne idée ? Etude de 10 adultes qui ont été avancés
Ciciriello, Julie
Promotor(s) : Lafontaine, Dominique
Date of defense : 19-Jun-2019/25-Jun-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/6484
Details
Title : | Faire sauter une classe : une bonne idée ? Etude de 10 adultes qui ont été avancés |
Author : | Ciciriello, Julie |
Date of defense : | 19-Jun-2019/25-Jun-2019 |
Advisor(s) : | Lafontaine, Dominique |
Committee's member(s) : | Laduron, Christophe
Noben, Natasha |
Language : | French |
Number of pages : | 285 |
Keywords : | [fr] saut de classe [fr] élèves avancés [fr] accélération [fr] élèves doués |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Education & instruction |
Target public : | Researchers Professionals of domain General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences de l'éducation, à finalité spécialisée en enseignement |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education |
Abstract
[fr] Afin de répondre à la problématique de départ, nous avons interrogé dix adultes ayant été avancés durant leur scolarité. Ces entretiens ont été menés dans le but de rendre compte de leur opinion générale concernant cette expérience mais également pour étudier les caractéristiques sociodémographiques les plus fréquentes parmi ces élèves avancés.
File(s)
Document(s)
MEMOIRE CICIRIELLO version finale.pdf
Description:
Size: 3.14 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 3.14 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.