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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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MASTER THESIS
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Multi channel customer acquisition process in the audiovisual industry. Situation analysis and improvement recommendations.

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Fernandez Diez, Manon ULiège
Promotor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Date of defense : 18-Jun-2019/20-Jun-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/6589
Details
Title : Multi channel customer acquisition process in the audiovisual industry. Situation analysis and improvement recommendations.
Author : Fernandez Diez, Manon ULiège
Date of defense  : 18-Jun-2019/20-Jun-2019
Advisor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Committee's member(s) : Hermans, Michel ULiège
Leruth, Sophie ULiège
Hubain, Sandrine 
Language : English
Number of pages : 134
Keywords : [en] market share, client, video, client acquisition, competition, video marketing, online marketing, 87seconds, audiovisual sector, quantitative research.
[fr] part de marché, client, vidéo, acquisition de client, concurrence, video marketing, marketing en ligne, 87 seconds, secteur audiovisuel, recherche quantitative.
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Marketing
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] 87seconds was created in 2012. Since then, the market has evolved a lot. Indeed, new technologies have emerged, the video consumption has increased and the way people look to videos has changed. These elements led to a growing demand for professional video producers. In order to meet that need, additional video-content producers were created which increased the competition on the audiovisual market at the same time. The intensified level of competition makes it thus more complicated for 87seconds to acquire additional clients, which is why they wanted this project to be conducted. Indeed, this project aims at delivering useful information and recommendations for 87seconds so that they can improve their client acquisition process.

To do so, 6 different analyses were conducted with each a specific purpose. First, the current client acquisition process of 87seconds was described in order to understand the situation. Then, a PESTEL analysis was performed to gain information regarding the general context impacting the company. Next, a survey was conducted to gain insights about clients’ opinions regarding the prospection, the different competitors of the sector and what they find important when choosing a video supplier. Afterwards, a Porter’s 5 forces analysis was performed to obtain information about the threat that could represent the different actors on the market for 87seconds. The last analysis, which is like a summary of the previous ones, is a SWOT analysis.

These analyses constitute a rigorous basis on which the recommendations to improve the client acquisition process of 87seconds were made. These recommendations represent different ways thanks to which 87seconds could improve its strategy in order to gain additional market shares.

[fr] L’agence 87seconds a été créée en 2012. Depuis lors, le marché a beaucoup évolué. En effet, de nouvelles technologies ont émergé, la consommation de vidéos a augmenté et la façon dont les gens regardent les vidéos a changé. Ces éléments ont entraîné une demande croissante de producteurs de vidéos professionnelles. Afin de répondre à ce besoin, de nouveaux producteurs de contenu vidéo ont été créés, ce qui a entraîné une concurrence accrue sur le marché de l'audiovisuel. L'intensification de la concurrence complique donc l'acquisition de clients supplémentaires pour 87seconds. C'est pourquoi ils souhaitaient que ce projet soit mené à bien. En effet, ce projet vise à fournir des informations utiles et des recommandations afin qu’ils puissent améliorer leur processus d’acquisition de clients.

Pour ce faire, 6 analyses différentes ont été menées, avec chacune, un objectif spécifique. Tout d'abord, le processus actuel d'acquisition de clients de 87seconds a été décrit afin de comprendre la situation. Ensuite, une analyse PESTEL a été réalisée pour obtenir des informations sur le contexte général ayant une incidence sur la société. Ensuite, une enquête a été menée pour connaître l’opinion des clients sur la prospection, les différents concurrents du secteur et ce qui leur paraissait important lors du choix d’un fournisseur de vidéos. Ensuite, une analyse des 5 forces de Porter a été réalisée pour obtenir des informations sur la menace que peuvent représenter les différents acteurs sur le marché pendant 87seconds. La dernière analyse, qui ressemble à un résumé des précédentes, est une analyse SWOT.

Ces analyses constituent une base rigoureuse sur laquelle les recommandations visant à améliorer le processus d’acquisition clients de 87seconds ont été formulées. Ces recommandations constituent les différentes manières selon lesquelles 87seconds pourrait améliorer sa stratégie afin de gagner des parts de marché supplémentaires.


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Author

  • Fernandez Diez, Manon ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Hermans, Michel ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > Impacts managér. des politiques de mondial. et de communic.
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  • Leruth, Sophie ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Management
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  • Hubain, Sandrine
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