Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 67 | DOWNLOAD 1

La publicité dans le secteur des chaînes télévisées destinées à la jeunesse : le développement de la communication de Disney Channels

Télécharger
Do, Minh-Thi ULiège
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Date de soutenance : 18-jui-2019/20-jui-2019 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/6606
Détails
Titre : La publicité dans le secteur des chaînes télévisées destinées à la jeunesse : le développement de la communication de Disney Channels
Titre traduit : [fr] LA PUBLICITÉ DANS LE SECTEUR DES CHAÎNES TÉLÉVISÉES DESTINÉES À LA JEUNESSE : LE DÉVELOPPEMENT DE LA COMMUNICATION DE DISNEY CHANNELS
Auteur : Do, Minh-Thi ULiège
Date de soutenance  : 18-jui-2019/20-jui-2019
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Membre(s) du jury : Peiffer, Véronique ULiège
Ghilissen, Michael ULiège
Bossard, Claire 
Langue : Français
Nombre de pages : 103
Mots-clés : [en] non-linear media, children, kids, digital, television industry, advertising
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] With the digital development, television faces new forms of supply and consumption of audiovisual content, especially among the youngest generations. As the competition increases and the media habits change, it is crucial for TV channels to assess the scope of such changes on their activities in order to better revise their strategy.
This project thesis aims at delivering a complete analysis of Disney Channels' environment in order to improve its advertising strategy on children, developed by the media agency Havas Media Group. This work starts with a review of the literature regarding kids and their relationship to advertising, followed by digital marketing success factors and techniques toward this audience. However, additional elements such as the market and the competition also impact the advertiser's strategy. Therefore, additional analyses were required to understand and respond appropriately to the forces that shape Disney Channels' environment.
To do so, a complete situation analysis was carried out on the macro and micro environment. More specifically, the entertainment industry, the kids' television channels market and its players as well as the kids segment were examined. Then, the 2019 Disney Channels' advertising campaigns developed by HMG were analyzed. Finally, the main results of these analyses have led to the development of media recommendations aimed at improving future advertising campaigns.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access s141731_Minh-Thi_DO_TFE_2019.pdf
Description:
Taille: 15.59 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Do, Minh-Thi ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 67
  • Nombre total de téléchargements 1










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.