Morphologie du médium vidéoludique : Le ludème envisagé comme unité minimale fonctionnelle du jeu vidéo
Hansen, Damien
Promotor(s) : Provenzano, François
Date of defense : 2-Sep-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8274
Details
Title : | Morphologie du médium vidéoludique : Le ludème envisagé comme unité minimale fonctionnelle du jeu vidéo |
Translated title : | [en] On Video Game Morphology: Ludemes as the Smallest Functional Units of Video Games |
Author : | Hansen, Damien |
Date of defense : | 2-Sep-2019 |
Advisor(s) : | Provenzano, François |
Committee's member(s) : | Dozo, Björn-Olav
Leclercq, Bruno |
Language : | French |
Number of pages : | 126 |
Keywords : | [en] linguistics [en] video games [en] ludemes [en] game mechanics [fr] linguistique [fr] jeux vidéo [fr] ludèmes [fr] mécaniques de jeu |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Languages & linguistics Arts & humanities > Multidisciplinary, general & others |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en linguistique, à finalité approfondie |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce travail vise à synthétiser les nombreuses propositions relatives à l'établissement d'une 'grammaire du jeu vidéo' et apporte une redéfinition originale de la notion de ludème. Un modèle doublement articulé est ensuite envisagé sur la base de ce concept et confronté à des questions d'innovation, d'acquisition des codes et de créativité.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.