Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 122 | DOWNLOAD 49

Les stratégies internationales de croissance et de positionnement des petites et moyennes entreprises en "business to business" - Cas d'application sur l'entreprise Xatico Group Sarl

Download
Beaupain, Louise ULiège
Promotor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Date of defense : 20-Jan-2020/24-Jan-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8703
Details
Title : Les stratégies internationales de croissance et de positionnement des petites et moyennes entreprises en "business to business" - Cas d'application sur l'entreprise Xatico Group Sarl
Author : Beaupain, Louise ULiège
Date of defense  : 20-Jan-2020/24-Jan-2020
Advisor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Committee's member(s) : Walheer, Barnabé ULiège
Wouters, Sandrine ULiège
Language : French
Keywords : [fr] PME
[fr] B2B
[fr] Stratégie
[fr] Positionnement
[fr] Croissance
[fr] International
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] As the business world is constantly evolving, companies must compete with each other in order to compete in their sector. As small and medium-sized companies are not only profit-oriented but more customer-oriented, their characteristics and the strategies they use are unique to them. In this paper, we will discover what strategies small and medium-sized companies actives in the business to business sector have at their disposal in terms of growth and strategic positioning in the market.

[fr] Le monde des affaires étant en constante évolution, les entreprises doivent se faire concurrence pour être compétitives dans leur secteur. Comme les petites et moyennes entreprises ne sont pas seulement orientées vers le profit, mais aussi vers le client, leurs caractéristiques et les stratégies qu'elles utilisent leur sont propres. Dans cet article, nous allons découvrir les stratégies dont disposent les petites et moyennes entreprises actives dans le secteur du 'Business to Business' en termes de croissance et de positionnement stratégique sur le marché.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire recherche - Louise Beaupain.pdf
Description:
Size: 2.12 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Beaupain, Louise ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 122
  • Total number of downloads 49










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.