How to decrease the churn rate of millennials in the non-life insurance sector - Case study of AG Insurance
Massimo, Elena
Promoteur(s) : Dessart, Laurence
Date de soutenance : 19-jui-2020/23-jui-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/8874
Détails
Titre : | How to decrease the churn rate of millennials in the non-life insurance sector - Case study of AG Insurance |
Titre traduit : | [fr] Comment réduire le taux de désabonnement des milléniaux dans le secteur de l'assurance non-vie - Étude de cas d'AG Insurance |
Auteur : | Massimo, Elena |
Date de soutenance : | 19-jui-2020/23-jui-2020 |
Promoteur(s) : | Dessart, Laurence |
Membre(s) du jury : | Bosma, Maarten
Hubin, Madeleine-Marie Chevalier, Nathalie |
Langue : | Anglais |
Mots-clés : | [en] loyalty [en] millennials [en] customer experience [en] customer journey [en] churn rate [en] non-life insurances [en] insurances [fr] fidélisation [fr] milléniaux [fr] expérience client [fr] parcours client [fr] taux de désabonnement [fr] assurances non-vie [fr] assurances |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Marketing |
Public cible : | Professionnels du domaine Etudiants |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] Within the next five years, millennials will constitute 75% of the global workforce. However, because this generation faces more economical difficulties than the previous ones, they tend to be overlooked by insurance companies like AG Insurance who focus more on wealthier customer segments. Nonetheless, if insurers wait for millennials to correspond to their target requirements before starting to put into place processes to attract them, they might just miss the mark.
The goal of this thesis was first to understand how the expectations that the millennials have influence the churn rate for the subscription to non-life insurance products. The second objective was to give recommendations to reduce this drop-out rate at AG Insurance
Fichier(s)
Document(s)
How to decrease the churn rate of millennials in the non-life insurance sector - Case study of AG Insurance.pdf
Description:
Taille: 2.33 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Taille: 2.33 MB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.