Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 37 | DOWNLOAD 1

To what extent can advertisements depicting children who are adultified and more specifically sexualized have an impact on children's attitudes and behaviours ?

Télécharger
Collin, Margaux ULiège
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Date de soutenance : 24-jui-2020/26-jui-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/8899
Détails
Titre : To what extent can advertisements depicting children who are adultified and more specifically sexualized have an impact on children's attitudes and behaviours ?
Auteur : Collin, Margaux ULiège
Date de soutenance  : 24-jui-2020/26-jui-2020
Promoteur(s) : Delcourt, Cécile ULiège
Membre(s) du jury : Martens, Carmen ULiège
Snakers, Marianne ULiège
Langue : Anglais
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[fr] A particular marketing trend that we can see in advertising nowadays is very questionable: the way children are adultified and sexualized. That makes us wonder about the well-founded of this trend and the psychological impact that has on a child and on their attitudes and behaviors (and on their parents’ attitudes and behaviors). Researches tend to show that this problematic has real consequences on children and young consumers and by doing so, request concrete actions from the concerned actors (such as policy-makers) who have an important role to play in the ethical side and the positive evolution of advertising. My goal is to concretely show to managers and policy-makers what the impact on children and young consumers is thanks to existing researches but also thanks to data that I will collect from children themselves. Also, how to use this knowledge in order to improve the regulations, the way marketing is used and how to advertise to this young audience.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Thesis_MargauxCollin_s143018.pdf
Description:
Taille: 1.78 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Collin, Margaux ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 37
  • Nombre total de téléchargements 1










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.