Ma
ster
The
sis
O
nline
Toggle navigation
The project MatheO
Browse/Search
Advanced search
Browse by
Faculty
Browse by
Author
Browse by
Promotor
Browse by
Degree
Browse by
Discipline
Browse by
Promotors departments
Browse by
Date of defense
Browse by
Title
Statistics
Help
Master thesis - ULiège rules
Useful resources
Goal : zero plagiarism
The Open Access, that each student should known !
e-Mémoires around the world
Master Thesis Online
University of Liège
|
ULiège Library
|
Log in
ULiège Member / Alumni
External
|
Browsing by Promotors departments : HEC-Ecole de gestion de l'ULg : UER
Showing results 41 to 60 of 372
< previous
next >
Title
Author(s)
Year
(Co)Promotor(s)
Analysis of sentiment indicators in order to predict the evolution of European market's indexes
Heusicom, Nicolas
2016
Bodson, Laurent
Analysis of the causes of the momentum effect and their implications for the efficient market hypothesis
Leseur, Mickaël
2016
Hübner, Georges
Analysis of the current profiling approaches of the major belgian private banks: compliance and evolution aspects
Crouquet, Camille
2016
Bodson, Laurent
Analysis of the Ethiopian Growth Model
Kadende, Francis
2016
Artige, Lionel
Are higher fees justified by superior performance ? Evidence from Belgian mutual funds
Veithen, Joan
2016
Bazgour, Tarik
Audit de processus de valorisation de matériel médical et non-médical en vue d'une implémentation ERP
Crousse, Nathan
2016
Chanteux, Anne
Barriers to involvement in collaborative consumption: a case study of Wibee
Kara, Layla
2016
Ates, Zelal
Bâle 3 et ses nouvelles exigences, une barrière à l'accès au financement des entreprises belges, en particulier, des PME
Bosquet, Justine
2016
Sougné, Danielle
Bitcoin, véritable alternative monétaire ou simple objet de spéculation? Analyse et comparaison des risques et faiblesses avec le système actuellement en place
Vandormael, Guillaume
2016
Sougné, Danielle
Business model evolution and service professionalization in micro enterprises : a case study in the ICT consulting realm.
Hausman, Eric
2016
Pietsch, Wolfram
;
Niessen, Wilfried
Can bitcoin compete against the current payment systems ? The case for SME
Reiners, Jérémy
2016
Hübner, Georges
Can companies gain competitive advantage through corporate brand management ? The case for two companies in retail
Tilen, Alicia
2016
Ghilissen, Michael
Certification in Halal markets regulations, players, and procedures
Yücel, Arzu
2016
Deschamps, Marc
Challenges, drivers and best methods related to the implementation of a CBS : case study Luxembourg banks
Gilson, Romain
2016
Ittoo, Ashwin
Comment améliorer l'image d'Equip' et augmenter sa notoriété auprès des entreprises actives dans le secteur du transport et de la logistique et dans le secteur de la distribution
Dengis, Geoffrey
2016
Tondeur, Jean
Comment envisager le développement vertical d'une PME dans un secteur pétrolier sous pression ?
Desira, Kevin
2016
Pironet, Thierry
Comment évaluer la performance d'une "Smart City" ? Elaboration d'une liste d'indicateurs de performance
Despontin, Audric
2016
Crutzen, Nathalie
Comment implémenter la stratégie en faisant des opérateurs des acteurs intégrés dans la création de valeur grâce à un système de contrôle ambidextre ?
Lissoir, Valentine
2016
Van Caillie, Didier
Comment industrialiser et systematiser une stratégie de réseau social adaptée et efficace afin de la rendre accessible aux plus petites entreprises ?
Masereel, Guyanne
2016
Cadiat, Anne-Christine
Comment l'intelligence stratégique est-elle mise en place au sein des pôles de compétitivités wallons ?
Bouchoms, Charlotte
2016
Gruslin, Claire