Het gebruik van (meta)cognitieve strategieën voor de luistervaardigheid in het onderwijs in Franstalig België
Bauvir, Mégane
Promotor(s) : Simons, Germain ; Rasier, Laurent
Date of defense : 25-Aug-2021/4-Sep-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12998
Details
Title : | Het gebruik van (meta)cognitieve strategieën voor de luistervaardigheid in het onderwijs in Franstalig België |
Translated title : | [fr] L'utilisation des stratégies (méta)cognitives en compréhension à l'audition dans l'enseignement en Belgique francophone |
Author : | Bauvir, Mégane |
Date of defense : | 25-Aug-2021/4-Sep-2021 |
Advisor(s) : | Simons, Germain
Rasier, Laurent |
Committee's member(s) : | Claeskens, Magali |
Language : | Dutch |
Number of pages : | 86 |
Keywords : | [en] strategies [en] listening |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Education & instruction |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en langues et lettres modernes, orientation germaniques, à finalité didactique |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[nl] In deze masterscriptie heb ik het gevoel van de leraren en leerlingen over de luistervaardigheid en de luisterstrategieën onderzocht. Ik wilde zien of de luisterstrategieën in het onderwijs in Franstalig België onderwezen worden en hoe het gedaan wordt. De bedoeling van deze werk was verbeteringsvoorstellen te trekken.
File(s)
Document(s)
Erratum_Bauvir Mégane - Mémoire version définitive.pdf
Description: -
Size: 189.48 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 189.48 kB
Format: Adobe PDF
Annexe(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.