Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
Mémoire

Critical evaluation of online didactic sequences for EFL learners in the Wallonia-Brussels Federation (Belgium)

Télécharger
Gayet, Lisa ULiège
Promoteur(s) : Simons, Germain ULiège ; Echitchi, Raymond ULiège
Date de soutenance : 16-jui-2025/25-jui-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/23116
Détails
Titre : Critical evaluation of online didactic sequences for EFL learners in the Wallonia-Brussels Federation (Belgium)
Auteur : Gayet, Lisa ULiège
Date de soutenance  : 16-jui-2025/25-jui-2025
Promoteur(s) : Simons, Germain ULiège
Echitchi, Raymond ULiège
Membre(s) du jury : Hendrikx, Isa ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 120
Mots-clés : [en] Online didactic sequences
[en] EFL learners
[en] Wallonia-Brussels Federation
[en] Pedagogical models
Discipline(s) : Sciences sociales & comportementales, psychologie > Education & enseignement
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en langues et lettres modernes, orientation générale, à finalité didactique
Faculté : Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres

Résumé

[en] This master thesis explores the quality, reliability, and relevance of online didactic sequences designed for teaching English as a Foreign Language (EFL) in the Wallonia-Brussels Federation (Belgium). It evaluates pedagogical resources available on various online platforms, examining their alignment with legal prescriptions (frameworks and curricula), pedagogical models (PPP, PFE, etc.), and the expectations of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). The study is based on a critical analysis of didactic sequences from websites such as the British Council, Linguahouse, and Ellii, the development of an evaluation grid for didactic sequences, and a survey conducted among current and future language teachers in the Wallonia-Brussels Federation regarding their use, perception, and adaptation of these resources.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Master thesis-LisaGAYET.pdf
Description:
Taille: 2.71 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Appendix 1- Learning strategies figures.pdf
Description:
Taille: 219.34 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Appendix 2-Evaluation grid.pdf
Description:
Taille: 157.26 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Appendix 5- Evaluation grid completed (British Council).pdf
Description:
Taille: 162.72 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Appendix 7- Evaluation grid completed (Linguahouse).pdf
Description:
Taille: 163.56 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Appendix 9- Evaluation grid completed (Ellii).pdf
Description:
Taille: 161.98 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Gayet, Lisa ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres mod, or. gén., fin. did.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Hendrikx, Isa ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Traduction du français vers le néerlandais
    ORBi Voir ses publications sur ORBi








Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.