Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire

L'importance d'une stratégie SEO, ses éléments clés et tendances en 2018

Télécharger
César, Pierre ULiège
Promoteur(s) : Blavier, André ULiège
Date de soutenance : 19-jui-2018/21-jui-2018 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/4831
Détails
Titre : L'importance d'une stratégie SEO, ses éléments clés et tendances en 2018
Auteur : César, Pierre ULiège
Date de soutenance  : 19-jui-2018/21-jui-2018
Promoteur(s) : Blavier, André ULiège
Membre(s) du jury : Schyns, Michael ULiège
Rondeux, Benoit 
Langue : Français
Nombre de pages : 89
Mots-clés : [fr] SEO
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Marketing
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The use of search engines has become an integral part of online experiences.
Organic traffic is the primary source of visitors for a website and missing to
catch this traffic could seriously harm an organization. Appearing in the first
positions of the search engines’ result pages is therefore essential to reach
new visitors and potential leads.
SEO, standing for Search Engine Optimization, is all about optimizing your
website and publishing interesting content in relation to internet users’
expectations in order to achieve a better visibility on many online queries.
Thanks to this published content, companies have the opportunity to attract
their prospects instead of pushing marketing which becomes less efficient.
Not enough businesses have an SEO strategy but, as this work will
demonstrate it with factual numbers, there is an advantage in having a SEO
strategy.
We will cover all the possibilities that we can set up for an increased visibility
on the search engines. As internet evolves continuously and fast, it includes
as well interesting features recently released.
SEO bases its accuracy on an analysis of its prospects’ intentions thanks to
tools of big data that we will also present.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access PierreCésar - TFE.pdf
Description:
Taille: 2.19 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • César, Pierre ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Schyns, Michael ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Opérations : Informatique de gestion
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Rondeux, Benoit








Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.