Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 328 | DOWNLOAD 29

Quels sont les impacts d'un sponsoring dans le domaine de l'eSport sur l'image de marque d'une entreprise non endémique ?

Download
Bricteux, Loris ULiège
Promotor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Date of defense : 24-Jun-2020/26-Jun-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8898
Details
Title : Quels sont les impacts d'un sponsoring dans le domaine de l'eSport sur l'image de marque d'une entreprise non endémique ?
Translated title : [en] "What are the impacts of sponsorship in the field of eSport on the brand image of a non-endemic company? »
Author : Bricteux, Loris ULiège
Date of defense  : 24-Jun-2020/26-Jun-2020
Advisor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Committee's member(s) : Barbosa de Sousa, Patrick ULiège
Ferrara, Charlotte ULiège
Language : French
Number of pages : 161
Keywords : [en] eSport
[en] image
[en] sponsoring
[en] ecosystem
[en] brand equity
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] The main objective of this thesis is to determine whether the exposure of potential consumers to a stimulus presenting an alliance of the image of a non-endemic brand with the image of eSport, in the context of sponsorship, has an influence on the image of the non-endemic brand.


File(s)

Document(s)

File
Access Memoire_LorisBricteux_s141598.pdf
Description:
Size: 3.98 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Bricteux, Loris ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 328
  • Total number of downloads 29










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.