Ma
ster
The
sis
O
nline
Toggle navigation
The project MatheO
Browse/Search
Advanced search
Browse by
Faculty
Browse by
Author
Browse by
Promotor
Browse by
Degree
Browse by
Discipline
Browse by
Promotors departments
Browse by
Date of defense
Browse by
Title
Statistics
Help
Master thesis - ULiège rules
Useful resources
Goal : zero plagiarism
The Open Access, that each student should known !
e-Mémoires around the world
Master Thesis Online
University of Liège
|
ULiège Library
|
Log in
ULiège Member / Alumni
External
|
Browsing by Degree : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Marketing
Showing results 1 to 20 of 152
next >
Title
Author(s)
Year
(Co)Promotor(s)
Activating competences acquisition in the financial industryCase study: digital marketing plan for Deloitte Luxembourg-D.Learn
Thonnard, Manon
2019
Ghilissen, Michael
An analysis of Smart city's theoretical concepts and citizens' needs
Godfroi, Louis
2018
Cadiat, Anne-Christine
An examination of consumer responses to new technologies in the insurance industry : the case of Bâloise Assurances Luxembourg
Louis, Alyson
2018
Hazee, Simon
Analyse de l'image et du positionnement de Mega, et recommandations sur sa politique de communication
Kabagambe Binene, Decence
2016
Cadiat, Anne-Christine
Analyse de perception du parc d'Adventure Valley par le segment des entreprises
Lonhienne, Maxime
2019
de Moerloose, Chantal
Analyse des barrières à la consommation des vêtements de seconde main
Wera, Marie-Sophie
2018
Hazee, Simon
Analyse des mesures de soutien et d'accompagnement en faveur de l'entrepreneuriat au sein de la grande-région et de leur opportunité pour le Grand-Duché de Luxembourg
Wertz, Ysaline
2018
Surlemont, Bernard
Analyse des startups du numérique en Wallonie : Caractéristiques, forces et faiblesses
Delmotte, François
2017
Gruslin, Claire
Analyse du tunnel de conversion de l'application mobile Formyfit et optimisation de sa stratégie digitale en vue d'augmenter le taux d'abonnements
Thérasse, Victorine
2018
de Moerloose, Chantal
Analyse et définition des besoins pour un comparateur de prix adapté au marché des telecoms
Demeure, Gauthier
2018
de Moerloose, Chantal
Analyse et définition des besoins pour un comparateur de prix sur le marché énergétique français
Gonzalez Garcia, Pierre-Emmanuel
2018
de Moerloose, Chantal
Analyser et étudier les actions à mettre en oeuvre pour favoriser un processus d'open innovation au sein de l'écosystème entrepreneurial liégeois
Mercier, Thibaut
2017
Surlemont, Bernard
Analysis, development and implementation of the electricity and gas price simulator on the italian market
Rossi, Fabrizia
2017
Tondeur, Jean
Analytics for competitive intelligence : enhancing Prayon's online strategic information extraction and analysis
De Swart, Géraldine
2017
Ittoo, Ashwin
Assessment of the development opportunities for a Belgian digital agency on the Italian market and in particular, in the Venetien region.
Decarli, Giulia
2019
Gruslin, Claire
Augmenter le nombre de membres actifs de la génération Z dans les panels de consommateurs en ligne
Reuter, Thibault
2017
Ghilissen, Michael
Banks corporate reputations and social media : How to appeal to Millennials ?
Naji, Yasmine
2019
Gruslin, Claire
Build the foundations of an inbound marketing strategy at diagenode to support the company's crowth.
Amraoui, Maryam
2019
Ghilissen, Michael
Building a digital asset for skills'exchange
Zoubeidi, Ghaith
2017
Dujardin, Jean-Marie
Business plan d'un nouveau dispositif d'optique adaptative
Lambert, Wendie
2017
Van Caillie, Didier