Feedback

Browsing by Degree : Master en langues et lettres modernes, orientation germaniques, à finalité didactique

Showing results 21 to 40 of 58 < previous   next >
  TitleAuthor(s)Year(Co)Promotor(s)
Access icon Genetic Determinism and the Social Construction of Gender in Octavia E. Butler's Lilith's BroodLheureux, Camille2019Romdhani, Rebecca ULiège
Access icon Geschlechterstereotype in deutschsprachigen Bilderbuchreihen von 1990 bis 2019.(In den Buchreihen „Juli“ von Kirsten Boie, „Leon und Jelena“ von Hansen Rüdiger und Raingard Knauer und „Der kleine König“ und „Die kleine Königin“ von Hedwig Munck.)Haugustaine, Noémie2020Viehöver, Vera ULiège; Möller, Robert ULiège
Access icon Het gebruik van (meta)cognitieve strategieën voor de luistervaardigheid in het onderwijs in Franstalig BelgiëBauvir, Mégane2021Simons, Germain ULiège; Rasier, Laurent ULiège
Access icon How Is History Told Today? Changing Representations of America's Past in Lin-Manuel Miranda's HamiltonTromme, Valentine2022Delville, Michel ULiège
Access icon 'Kon de dood van een dader het leed van de slachtoffers verlichten?': Een vergelijkende lectuur van Berti Persoons' Oorlog in een koffer (2018) en Vlucht naar de hemel (2021)Piron, Sarah2022Steyaert, Kris ULiège
Access icon Konzepte von Flucht und Migration in der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur am Beispiel von Abbas KhiderHeukemes, Aaron2021Mende, Jana-Katharina ULiège
Access icon Memory in R. S. A. Garcia's Lex TalionisPaulus, Charline2021Romdhani, Rebecca ULiège
Access icon Misogyny in Shakespeare's Problem PlaysGenot, Justine2022Delrez, Marc ULiège
Access icon Onderzoek naar de verwerving van gespecialiseerd woordenschat bij CLIL leerlingenCamal, Julie2020Perrez, Julien ULiège
Access icon Onnozelaar dade zijt: In hoeverre is het tussentaalonderwijs relevant voor Frans- en anderstalige leerders van het Nederlands?Ricourt, Gatien2023Perrez, Julien ULiège
Access icon Perceptie van België door jonge Walen (NLM1 en ALM1) en Vlamingen (FLM1) in 2020: stereotypen, identiteitsgevoel, nationalisme en toekomstbeeldBaillien, Marie-Sophie2020Perrez, Julien ULiège
Access icon Poetry film in the language classroom: its benefits for language teaching and its use in the Federation Wallonia-BrusselsSimon, Paul2021Simons, Germain ULiège; Delville, Michel ULiège
Access icon Psychological Traumas and Mental Diseases in Caryl Phillips’ The Lost ChildGrifnée, Alexandra2023Delrez, Marc ULiège; Ledent, Bénédicte ULiège
Access icon Reading Aloud in Foreign Language TeachingBeckers, Camille2020Simons, Germain ULiège; Tunca, Daria ULiège
Access icon Refugee Tales: Exploring the Literature of WitnessingUnderstanding Vulnerability in Refugee's NarrativesHelas, Marie2021Delrez, Marc ULiège
Access icon Representing Racial Minorities in Children's LiteratureStephany, Maxime2023Tunca, Daria ULiège
Access icon Representing small traumas in graphic memoirs: An analysis of Maia Kobabe's Gender Queer and Alison Bechdel's Fun HomeCarpentier, Catherine2023Munos, Delphine ULiège
Access icon Sehnsuchtsort Deutschland?Transnationale Erfahrungen in Alina Bronskys Scherbenpark, Die schärfsten Gerichte der tatarischen Küche und Baba Dunjas letzte LiebeHoffmann, Helen2019Viehöver, Vera ULiège; Beck, Laura ULiège
Access icon Spreekvaardigheid in het vreemdetaalonderwijs: hoe leerkrachten Engels en Nederlands het aanwenden en beoordelenHalleux, Armelle2022Perrez, Julien ULiège
Access icon Suicide in Caribbean Women's WritingMarrini-Lovenfosse, Elisa2021Romdhani, Rebecca ULiège