Feedback

Browse the master thesis of degree Master en langues et lettres modernes, orientation germaniques, à finalité didactique by
Master thesis submitted (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 58
  TitleAuthor(s)Year(Co)Promotor(s)
Access icon The South African Dream: Representations of the "Rainbow Nation" in Damon Galgut's The Good Doctor (2003) and The Impostor (2008)Di Lillo, Nicolas2022Delrez, Marc ULiège
Access icon Misogyny in Shakespeare's Problem PlaysGenot, Justine2022Delrez, Marc ULiège
Access icon Poetry film in the language classroom: its benefits for language teaching and its use in the Federation Wallonia-BrusselsSimon, Paul2021Simons, Germain ULiège; Delville, Michel ULiège
Access icon The use of free access and tandem learning in English/foreign language teachingBerg, Célia2021Simons, Germain ULiège; Van Linden, An ULiège
Access icon The explicit teaching of reading comprehension strategies in foreign language secondary-school classesCutaia, Claire2021Simons, Germain ULiège; Ledent, Bénédicte ULiège
Access icon The use of video in the foreign language classroom: literature review and report from the fieldDagci, Ebru2021Simons, Germain ULiège; Van Linden, An ULiège
Access icon Divided by a Common Language: A Survey-Based Analysis of the Linguistic Norm in the EFL Classroom in the Wallonia-Brussels FederationSchroyen, Nicolas2021Brems, Lieselotte ULiège; Simons, Germain ULiège
Access icon Het gebruik van (meta)cognitieve strategieën voor de luistervaardigheid in het onderwijs in Franstalig BelgiëBauvir, Mégane2021Simons, Germain ULiège; Rasier, Laurent ULiège
Access icon Suicide in Caribbean Women's WritingMarrini-Lovenfosse, Elisa2021Romdhani, Rebecca ULiège
Access icon Vergelijkende studie van het verworven niveau naar gelang van de gekozen opleiding: Onderzoek naar de beheersing van de woordvolgorde in de Nederlandse samengestelde zinnen door Franstalige leerdersMasset, Marion2021Perrez, Julien ULiège
Access icon Memory in R. S. A. Garcia's Lex TalionisPaulus, Charline2021Romdhani, Rebecca ULiège
Access icon Gender-gerelateerde taalverschillen. Kan er anno 2021 nog sprake zijn van taalverschillen tussen mannen en vrouwen?Le Boulengé, Ofelia2021Rasier, Laurent ULiège
Access icon Konzepte von Flucht und Migration in der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur am Beispiel von Abbas KhiderHeukemes, Aaron2021Mende, Jana-Katharina ULiège
Access icon Climate Change in Amitav Ghosh's The Great Derangement, The Hungry Tide and Gun IslandDutrieux, Mathilde2021Delrez, Marc ULiège
Access icon "Dit is het verhaal van een banale liefde": Homoseksualiteit in het werk van Tom Lanoye en Gerrit KomrijLegros, Axel2021Steyaert, Kris ULiège
Access icon Refugee Tales: Exploring the Literature of WitnessingUnderstanding Vulnerability in Refugee's NarrativesHelas, Marie2021Delrez, Marc ULiège
Access icon Een contextualiserende lectuur van Paul van Ostaijens Holle Haven: een panorama van het Antwerpse leven in die tijdBarzin, Sébastien2020Spinoy, Erik ULiège
Access icon The text genres of the recipe and the menu in the teaching of EnglishHendricé, Estelle2020Simons, Germain ULiège; Tunca, Daria ULiège
Access icon Codering van motion events in het Frans en het Nederlands als T1 en T2Dumont, Pauline2020Perrez, Julien ULiège
Access icon Onderzoek naar de verwerving van gespecialiseerd woordenschat bij CLIL leerlingenCamal, Julie2020Perrez, Julien ULiège
Master thesis submitted (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 58


29
29
1
11
10
14
13
32
24
6
1
58
12
8
7
6
5
58
58
31
20
7