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Disciplines: Business & economic sciences > Strategy & innovation


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Access icon PSD2 : quels peuvent être les services à valeur ajoutée à destination des indépendants ?Hotterbeck, Gaétan2018Bodson, Laurent ULiège
Access icon Diagnostic stratégique d'une entreprise en vue d'une scission.Walhin, Pierre2018Van Caillie, Didier ULiège
Access icon Le branding territorial comme outil de marketing dans un objectif d'attractivité résidentielle : comment se saisir de cet outil à l'échelle des villes ? Cas de la ville d'Aubange, commune belge frontalière.Lecarte, Laure-Hélène2018Bounazef, Djida ULiège
Access icon From a strategic point of view, what are the opportunities for insurance companies behind the use of smart contracts through the blockchain technologyFranken, Bastian2018Ghilissen, Michael ULiège
Access icon Modèle d'affaires sur le stockage d'électricité basé sur des batteries de seconde vie.Rouffignon, Arnaud2019Gautier, Axel ULiège
Access icon Enhancing circular economy for polyethylene foam waste: development and analysis of collection and recycling solutions for Nomapack® productsZimmermann, Kelly2020Bay, Maud ULiège
Access icon Implementation of innovative solutions to optimize the customer support of an insurance company through front-ends (switching from a B2B approach to a B2B2C approach for group insurance)Mouchamps, Laurie2020Dessart, Laurence ULiège
Access icon Technological, legal and economic perspective of the blockchain application in microgridsLatour, Manon2020Schyns, Michael ULiège
Access icon Elaboration of a marketing strategy to develop Life Sciences products in ChinaMauyen, Célia2020Gruslin, Claire ULiège
Access icon Strategic reflection and construction of the business model and business plan of a new on-demand insurance concept within EthiasGeron, Nominoé2020Ooms, Frédéric ULiège
Access icon Etude des conditions de mise en place d'un système de contrôle de gestion des résultats dans une entreprise de médias en pleine mutation vers le digital : le cas SudpressePiedboeuf, Mathilde2020Van Caillie, Didier ULiège
Access icon Strategy analysis of Granutools and recommendations for an international development.Laloux, Martin2020Standaert, Willem ULiège
Access icon Freins et leviers d'une implémentation BIM pour un bureau d'études.Heynen, Jean-François2019Pironet, Thierry ULiège
Access icon Création d'une plateforme digitale pour la location à long terme.Collienne, François2020Blavier, André ULiège
Access icon Formalisation & mise en application d'un guide projet : Planification et alignement des objectifs stratégiques & individuels sur la base du Balanced ScorecardEvrard, Tom2020Van Caillie, Didier ULiège
Access icon La réalité augmentée au service de la formation et l'amélioration des opérateurs dans l'industrie 4.0 en Région wallonne et bruxelloiseBelgacem, Romain2020Mangiatordi, Dominique
Access icon Etude de faisabilité de l'implantation d'une usine de fromage frais en Province de LiègeHerman, Sébastien2020Ooms, Frédéric ULiège
Access icon Business model development for the expansion of an after-sales service in the framework of a servitization strategyBreuer, Charlotte2020Van Caillie, Didier ULiège
Access icon Development and implementation of a methodology to improve the management of the engineering interfaces at John Cockerill IndustryDebacq, Valentin2020Pironet, Thierry ULiège
Access icon The optimisation of the management of non-organic waste within Hesbaye Frost with a long term perspective of "Zero waste"Alaerts, Yannick2020Bay, Maud ULiège
Access icon L'intégration des matières plastiques recyclées dans les processus de fabrication chez Eloy Water PréfabBaggio, Laura2020Arda, Yasemin ULiège
Access icon Developing a strategy-oriented performance management system for a German SME : managing by objectives in a balanced scorecard frameworkSchempp, Marvin2020Van Caillie, Didier ULiège
Access icon Industrial solutions utilising blockchain technology : combating fake newsSharma, Aadhar2020Ittoo, Ashwin ULiège
Access icon Department Interface Operational Efficiency of a Project Oriented Matrix Organization: Case Study at John Cockerill IndustryBoccardo, Marie2020Pironet, Thierry ULiège
Access icon Development of a B2B2C CRM strategy and processes for Mercury Marine EMEA to improve its knowledge of and relationship with its end-consumersLeclercq, Alix2020Heng, Samedi ULiège